П`ятниця, 03.05.2024, 09:12
Вітаю Вас Гость | RSS

Шкільні роки — це завжди дуже яскраві події в житті кожної людини

                          МАЛОЛЕПЕТИСЬКА ЗОШ   І-ІІІ СТУПЕНІВ
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Сторінка психолога

Як підготувати дитину до школи? Поради для батьків
Вступ дитини до школи завжди є переломним моментом у її житті, незалежно від того, в якому віці вона приходить у перший клас: у шість чи в сім років. Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника? На що бажано звернути їхню увагу під час підготовки дитини до школи?

Слід враховувати, що в підготовці до школи важливі не тільки базові знання, якими володіє Ваша дитина; величезну роль в успішній адаптації малюка грають психологічні чинники, такі, як: мотивація, внутрішня позиція школяра, соціалізація. Часто батьки несвідомо формують у дитини невірну навчальну мотивацію, що може призвести до труднощів у подальшому навчанні. Наприклад, не варто говорити дитині, що «В школу ходять, щоб отримувати п'ятірки» або «У школі буде весело, ти будеш постійно грати з друзями» і т.д. Дані висловлювання породжують помилкові уявлення, які можуть перешкодити дітям правильно ставитися до процесу навчання. Зрозуміло, сухий формулювання про те, що «В школу ходять для того, щоб вчитися» також недостатньо. Інтерес до пізнання нового потрібно формувати поступово, ще до безпосередньої підготовки дитини до школи.
Базові знання, якими повинен володіти майбутній першокласник
1. Рахувати від 0 до 10 (і в зворотному порядку).
Слід зазначити, що дитина повинна не просто «визубрити» ці цифри: він повинен вміти застосовувати рахунок на практиці, тобто, співвідносити число і предмет (наприклад, можна запропонувати дитині порахувати кількість ґудзиків на одязі; попросити малюка розставити стільки тарілок на столі, скільки людина буде обідати тощо). Таким чином, процес рахунку повинен бути усвідомленим.
2. Здійснювати найпростіші математичні операції в межах 10 (складати, віднімати).
3. Знати назви основних геометричних фігур (коло, квадрат, прямокутник, овал, трикутник, ромб) і вміти їх відтворити.
4. Знати букви алфавіту.
5. Знати казки, вірші, приказки, загадки.
Слід зазначити, що, незважаючи на домінуюче становище комп'ютера в сучасному світі величезне значення для інтелектуального розвитку дитини має читання. Спілкування малюка з справжньої, а не електронною книгою відіграє значиму роль у формуванні його внутрішнього світу.
6. Мати базові уявлення про природні явища, місяці і пори року, днями тижня.
7. Мати базові просторові уявлення (право/ліво, верх/низ).
У домашній обстановці можна попросити дитину покласти праву руку на ліве вухо, а ліву руку - на праве коліно і т.д. Гуляючи по місту, можна запропонувати майбутньому першокласнику описати те, що знаходиться праворуч від нього, ліворуч від мами, позаду магазину і т.д.
8. Вміти копіювати з зразка (діяти за зразком).
Можна намалювати в зошити візерунок і попросити дитину його продовжити.
9. Вміти класифікувати, узагальнювати, відкидати зайве.
Можна запропонувати дитині назвати одним словом: «яблуко, груша, апельсин, сливу»; попросити малюка виключити зайве: «сукню, пальто, чоботи, штани». В обох випадках слід попросити пояснити свою відповідь.
Слід поступово привчати майбутнього першокласника до самостійності: просити допомогти накрити на стіл, прибрати в кімнаті, застелити постіль і т.д. В даний період дуже важливо дотримуватися режиму дня, щоб Ваш малюк звикав лягати спати та вставати у певний час (це значно знизить ймовірність виникнення труднощів в адаптації).
Також дуже важливо, щоб дитина знала свою точну домашню адресу і телефон, мав базові знання про правила дорожнього руху.

Тест «Чи готова дитина до школи»?

Інструкція: дайте ствердну чи заперечну відповідь на запропоновані запитання.
1. Чи хоче ваша дитина йти до школи?
2. Чи думає дитина про те, що у школі багато дізнається й вчитися їй буде цікаво?
3. Чи може ваша дитина самостійно виконувати завдання, що потребує зосередженості впродовж 30 хв., наприклад, збирати конструктор?
4. Чи соромиться ваша дитина незнайомих людей?
5. Чи вміє ваша дитина складати розповіді за картиною не менш ніж із п’яти речень?
6. Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
7. Чи граматично правильно вона будує речення (відмінює іменники, узгоджує їх із прикметниками тощо)?
8. Чи вміє ваша дитина читати по складах або цілими словами?
9. Чи вміє ваша дитина лічити від 1 до 10 та у зворотньому порядку?
10. Чи може дитина виконати ваше доручення точно та вчасно?
11. Чи любить малювати і розфарбовувати картинки?
12. Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм, наприклад, робити аплікації?
13. Чи може зібрати пазл із п’яти частин за 1 хв.?
14. Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
15. Чи може узагальнювати поняття, назвати одним словом, наприклад такі предмети, як шафа, диван, комод тощо?
16. Чи любить ваша дитина самостійно працювати — малювати, збирати мозаїку тощо?
17. Чи може вона розуміти та точно виконувати словесні інструкції?
18. Чи може дитина самостійно одягтися відповідно до погоди?
19. Чи має дитина обов’язки в родині?
20. Чи виконує вона їх самостійно та вчасно (чи лише за вашим нагадуванням)?
Оброблення результатів
Результати підраховують за кількістю позитивних відповідей на запитання тесту: 15–18 — дитина готова йти до школи. Ви не даремно з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, то їх можна буде легко подолати.
10–14 — ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли «Ні», підкажуть вам, над чим ще бажано попрацювати.
9 і менше — почитайте спеціальну літературу, спробуйте приділяти більше часу заняттям із дитиною, зверніть увагу на те, чого вона не вміє.

Практичний психолог Т.А. Денисенко
Категорія: Сторінка психолога | Додав: tatyanadenisenko00 (09.03.2017)
Переглядів: 361
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024